[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: آرشيو :: جستجو :: اشتراك :: ارسال مقالات :: برقراري ارتباط ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 28
تعداد شماره ها: 137
تعداد مشاهده ی مقالات: 27576240
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 6210792

تعداد کل نویسندگان: 5799
نویسندگان غیر تکراری: 3888
نویسندگان تکراری: 1911
درصد نویسندگان تکراری: 33

مقالات دریافت شده: 3141
مقالات پذیرفته شده: 1400
مقالات رد شده: 1693
مقالات منتشر شده: 1315

نرخ پذیرش: 44.57
نرخ رد: 53.9

میانگین دریافت تا پذیرش: 186 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 35.5 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 124.7 روز

آمار تفکیکی سه سال اخیر:
مقالات دریافت شده: 254
مقالات پذیرفته شده: 93
مقالات رد شده: 139
مقالات منتشر شده: 92

نرخ پذیرش: 36.61
نرخ رد: 54.72

میانگین دریافت تا پذیرش: 96 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 18.8 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 47.9 روز
____
:: جلد 7، شماره 3 - ( 7-1384 ) ::
جلد 7 شماره 3 صفحات 268-263 برگشت به فهرست نسخه ها
مسمومیت با ویتامین D3، تظاهر با نارسایی شدید کلیه
حاجیه شهبازیان* ، حشمت‌اله شهبازیان
، HJB-Shahbazian@yahoo.com
چکیده:   (102458 مشاهده)
هیپرکلسمی یکی از موارد اورژانس‌ اندوکرینولوژی است که به علل مختلف از جمله هیپرپاراتیروئیدی، بدخیمی‌ها، بیماری‌های گرانولوماتوز و مصرف بعضی داروها می‌تواند ایجاد شود. مسمومیت با Vit D یکی از علل ناشایع هیپرکلسمی است که در اثر مصرف دوزهای در حد 100-50 هزار واحد Vit D3 در روز ایجاد می‌شود. این بیماران معمولاً با تهوع و استفراغ و ضعف و کاهش هوشیاری مراجعه می‌کنند. مسمومیت Vit D3 می‌تواند باعث نارسایی حاد کلیه شود. در این شرایط سطح سرمی کلسیم و 25 هیدروکسی Vit D3 بالا می‌رود و PTH کاهش می‌یابد. برای درمان این بیماران از مایع درمانی، کورتیکوستروئیدها و بی‌فسفونات‌ها استفاده می‌شود. در مقاله حاضر سه بیمار که جهت آمادگی جسمانی برای شرکت در مسابقات ورزشی اقدام به مصرف دوزهای بالای این دارو و با تهوع و استفراغ و نارسایی کلیه مراجعه نموده‌ بودند معرفی شده‌اند. هر سه بیمار کلسیم بالا، فسفر و آلکالن فسفاتاز نرمال و PTH پایین داشتند. سطح 25(OH) Vit D در آنها بالا و هر سه نارسایی شدید کلیه داشتند که تحت درمان با مایعات وریدی، بی‌فسفونات‌ها و کورتیکوستروئید قرار گرفتند و علایم بالینی و هیپرکلسمی و نارسایی کلیه در آنها از بین رفت.
واژه‌های کلیدی: هیپرکلسمی، مسمومیت با ویتامین D، نارسایی حاد کلیه
     
نوع مطالعه: گزارش موردی | موضوع مقاله: غدد درون‌ریز
دریافت: 1385/11/19 | انتشار: 1384/6/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahbazian H, Shahbazian H. Vit D3 Intoxication, presented with acute renal failure . , Iranian Journal of Endocrinology and Metabolism. 2005; 7 (3) :263-268
URL: http://ijem.sbmu.ac.ir/article-1-326-fa.html

شهبازیان حاجیه، شهبازیان حشمت‌اله. مسمومیت با ویتامین D3، تظاهر با نارسایی شدید کلیه. , مجله‌ي غدد درون‌ريز و متابوليسم ايران. 1384; 7 (3) :263-268

URL: http://ijem.sbmu.ac.ir/article-1-326-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 7، شماره 3 - ( 7-1384 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ی غدد درون‌ریز و متابولیسم ایران، دو ماهنامه  پژوهشی مرکز تحقیقات غدد درون‌ریز و متابولیسم، Iranian Journal of Endocrinology and Metabolism
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4779